Kuohijoen Kyläyhdistys-Vepari ry

Kuohijoen Kyläyhdistys-Vepari ry on aktiivinen kyläyhdistys, joka järjestää, kunnostaa, kehittää, tiedottaa ja toimii. Kyläyhdistys järjestää monia perinteisiä kesätapahtumia, joihin osallistutaan vuodesta toiseen koko kylän voimin. Kylätalo Vepari kokoaa väen yhteen ja toimii tapahtumien keskipisteenä. Kylätoiminnan lisäksi yhdistys vaalii myös vapaapalokunta-aatteen perinteitä ja museorekisterissä oleva Paavo-paloauto vuodelta 1958 onkin kesätapahtumien ihastelun kohteena varsinkin pikkuväen keskuudessa.

Kyläyhdistyksen Leader -rahoitteisina hankkeina, Pomoottori ry:n tukemina, olemme viime vuosina kunnostaneet kylämme vanhan urheilukentän ja uimaranta-alueen rantasaunoineen upeaan kuntoon. Pomoottori ry:n tuella olemme myös rakentaneet kuntoportaat ja 3-väyläisen frisbeegolfradan, kehittäneet Veparin talon turvallisuutta ja toiminnallisuutta sekä viimeisimpänä hankkineet mm. käteviä tapahtumatelttoja.

Kyläyhdistyksen toimintaan pääsevät – ja halutaan – kaikki mukaan!

Kyläyhdistyksen hallituksessa kuluvalla toimikaudella ovat Jouko Saarikko (pj), Arto Virtanen (varapj), Kaija-Leena Lindstedt, Tero Jokinen, Asta Miettinen, Mika Tervaniemi, Jarmo Ali-Kippari (varajäsen) ja Leo Vuorinen (varajäsen).

Rahastonhoitajan/kirjanpitäjän tehtäviä hoitaa Jaana Jokinen. Lisäksi kyläyhdistyksessä toimii markkinointitiimi, johon kuuluvat Sinikka Peura, Jaana Jokinen, Kaija-Leena Lindstedt, Paula Suksia, Asta Miettinen ja Tarja Virtanen.